Aktivity a činnost SDH 2019

Mladí hasiči ve Zlivi a celoroční hra Plamen.

Po loňském podzimním kole hry Plamen v Miletíně jsme se umístili na krásném 2. místě v branném závodě všestrannosti, což bylo pro naše starší družstvo příslibem možnosti bojovat na jarním kole našeho obvodu o postup do okresního kola konaného 1. 6.2019 ve Zlivi . Účast jsme nakonec potvrdili postupovým 4. místem.
Družstvo ve složení Kadoun Jakub, Dvořák David, Sojka Jakub, Sojka Ondřej, Bumba Filip, Hanák Jakub, Říha Václav, Matuljak Jan a Ryba Tomáš se připravovalo 2x týdně, jelikož jsou v okresním kole nové disciplíny, které v obvodových kolech nejsou a tak se netrénují. Kluci se do Zlivi moc těšili, ale zároveň nás trochu mrzelo, že se termín okresního kola překrývá s konáním dětského dne v Adamově (který si v podvečer kluci také ještě užili).
Okresní kolo bylo náročné už naším brzkým odjezdem do místa konání a také tím, že se vše odehrává během jednoho soutěžního dne. Dopoledne jsme odběhli branný závod všestrannosti a štafetu dvojic, po obědě útok CTIF, štafetu CTIF, štafetu 4x60 a nakonec požární útok. Po příjezdu do Zlivi jsme zjistili v naší kategorii účast 14. družstev a také to, že jsme jako nováček okresního kola vylosováni se startovním číslem 1. do všech disciplín, což nám znemožnilo okouknout jak jdou na všechna klání ostatní, zkušenější družstva, jelikož šlo o družstva která se okresních kol zúčastňují téměř každoročně.
Ne vše se nám povedlo dle našich představ, ale celkově jsme s 11. místem spokojeni. Poznali jsme, že máme co vylepšovat nejen po stránce sportovní, ale i po stránce materiálního zabezpečení našich dětí.Také jsme se přesvědčili, že můžeme v některých disciplínách i v okresním měřítku být ostatním družstvům zdatným soupeřem. Myslím, že 5. místo v požárním útoku v okrese je velmi slušné umístění. Také 5. místo v útoku CTIF, který je mezi dětmi jednou z nejméně oblíbených a zároveň nejnáročnějších disciplín není špatné, neboť jakýkoliv hlasový projev kohokoli z družstva je posuzován trestnými body. Novinkou pro nás bylo také to, že štafety 4x60 a CTIF se konaly na atletické dráze, což nemáme kde trénovat a v obvodových kolech jsou prováděny takzvaně člunkově. Naše umístění nám ukázalo, že příští sezónu můžeme znovu bojovat o postupová místa do okresního kola hry Plamen. Naší velkou motivací o vítězství v obvodovém kole je to, že toto kolo bude probíhat u nás v Adamově, čehož chceme jako domácí náležitě využít nejen ve starší, ale i v mladší kategorii. Budeme rádi, když se přijdete podívat a třeba i fandit. Přesný program a termín vám ještě včas sdělíme.
Karel Dvořák
velitel SDH Adamov a vedoucí dětských družstev

Mladí hasiči a celoroční hra Plamen. Mladí hasiči a celoroční hra Plamen. Mladí hasiči a celoroční hra Plamen. Mladí hasiči a celoroční hra Plamen.

Soutěž SDH Dubičné a Nová Včelnice

Naše děti ještě v červnu bojovaly na soutěži v Nové Včelnici a v Dubičném.
9. 6. šlo v Nové Včelnici o netradiční provedení soutěže. Děti vázaly štafetu v uzlování včetně vedoucího družstva,
byly dva pokusy a lepší čas se počítal. Potom byl prováděn netradiční požární útok. Děti seděly u stolu a po odstartování rozhodčím musely společně brčky vypít 2 litry pomerančového džusu a poté na pokyn vyběhnout a provést požární útok. Časy ze štafety v uzlování a požárního útoku se sčítaly. Skončili jsme na druhém místě. Bohužel jsme se mohli této odlehčené formy soutěže pro velké množství omluvenek zúčastnit jen s jedním starším družstvem.
Soutěže v Dubičném 15. 6. jsme využili s dvěma staršími družstvy a jedním mladším družstvem. Děti nás velmi potěšily svými výkony a předvedenou bojovností. Starší družstva vybojovala 1. a 8. místo a mladší děti se umístily na 2. místě. Udělaly nám tím velkou radost.
Karel Dvořák
velitel SDH a vedoucí dětských družstev

soutěžní disciplína Soutěž SDH Dubičné a Nová Včelnice foto družstvo vázání uzlů na soutěži družstvo na startu předávání cen

Jarní kolo hry Plamen v Miletíně 2019

Po půl roce odmlky co se týče soutěží, jsme se ráno v půl osmé sešli před hasičárnou s nadějí na super soutěž hry Plamen. Před hasičárnou se nás sešlo 26 dětí, všichni vedoucí a někteří rodiče. Jeli jsme dvěma hasičskými auty a když pominu soupeření dětí o místa v červeném, pro ně hasičském autě, tak cesta probíhala klidně. V devět hodin byl nástup vice než 120 soutěžících dětí a pak začala náročná soutěž plná adrenalinu. Naše "želízko v ohni" bylo starší družstvo, které do jarního kola vstupovalo s druhým místem z kola podzimního. Tato soutěž se sestává ze čtyř disciplín. Štafeta dvojic, štafeta 4x 60 metrů, štafeta CTIF a na závěr klasický hasičský útok. Tyto soutěže musí absolvovat každé družstvo. Naše očekávání se naplnilo následovně. Až do čtvrté soutěže se naši drželi na prvním místě, ale bohužel se jim útok nepovedl tak jak by chtěli a měli pouze šestý nejlepší čas a to je posunulo na celkově čtvrté místo. I tak je to katapultovalo z obvodových soutěží do kol krajských. Celkově tedy starší družstvo 4 místo. Jmenovitě členy družstva jsou: BUMBA FILIP, SOJKA JAKUB, SOJKA ONDŘEJ, DVOŘÁK DAVID, HANÁK JAKUB, TOMÁŠ RYBA, KADOUN JAKUB, FÜDLER TOMÁŠ a MATULJAK JAN. Mladší družstvo bylo celkově šesté. Mladšímu družstvu se nejvíce povedl útok, ale nevyvedla se jim štafeta 4x 60 metrů a tak skončilo na krásném šestém místě.
Soutěž byla celkově skvělá s vysokou úrovní a my všichni se těšíme na další kolo roku 2019 které se letos bude konat u nás v Adamově a to poprvé v historii. Již teď se všichni těšíme a zároveň začínáme s velkými přípravami. Soutěž v Adamově proběhne v půlce října. Přesné datum se dozvíte z Adamovského zpravodaje. Tímto Vás všechny zveme na kulturní společenskou událost, kterou hra Plamen jistě je.
vedoucí dětí SDH

foto celého družstva družstvo jako celek tabule s výsledky

Noc s Andersenem 2019

NOC S ANDERSENEM 2019

Čtvrtý ročník této tradice byl naplánován na pátek 29. 3.2019. Toto datum je dáno celorepublikově, protože po celé republice je spousta spolků a zájmových skupin, které prožívají svou Noc s Andersenem jako jednotlivci, ale dohromady se jedná o velký celek. Naše sdružení dobrovolných hasičů tuto akci organizuje již po čtvrté. Sraz jsme měli v 17:00 hod před adamovským úřadem. Malé děti přiváděli rodiče a ty starší přišly samy. Sešlo se jich do této doby rekordních 20. Nejmladšímu bylo 5 let a nejstaršímu 14 let. Noc začala dvěma hodinami v adamovské knihovně, kde nás uvítala paní Hanusová-místní knihovnice, která nám něco málo řekla o historii knihovny, její návštěvnosti a snaze tuto návštěvnost zvýšit. Každý rok má Noc s Andersenem své téma. Letošní rok byl výjimečný a téma bylo takzvaně volné. Společně jsme s vedoucí Liduškou Kulhanovou vybraly téma tajemné. Česká herečka, spisovatelka a hlavně vypravěčka JIŘINA BOHDALOVÁ. Četli jsme pohádky Z mechu a kapradí a pro většinu z nás to byla super zábava a zážitek. Pak jsme si vyprávěli o životě a díle naší Jiřiny a pro většinu z nás to bylo nové a zajímavé. Po vyčerpávající dvouhodinovce jsme se přesunuli do sálku na obecním úřadě. Zde jsme si všichni dohromady připravovali společnou večeři. Výborné toustíky s kečupem nebo bez. Po večeři jsme dětem pustili večerníček Pohádky z mechu a kapradí a po jeho shlédnutí jsme napsali rodičům pohled. Každý na něj napsal své dojmy z probíhající zábavy. Většina psala jak moc se těší na překvapení v podobě stezky odvahy. Ano, i letošní rok jsme pro všechny připravili mini stezku odvahy. Malá změna byla ta, že nám poprvé pomáhali naši dorostenci Filip Bumba, David Dvořák, Jan Matuljak a Jakub Hanák. Byla to pro ně velká změna stát konečně na té druhé straně a musím je pochválit, protože se svých rolí zhostili bravurně a moc jim to šlo. Po ukončení stezky, nebyly děti k utišení, protože si všechny musely sdělit své pocity a hlavně vyjádřit jaký měly skutečně strach.
Nakonec kolem druhé hodiny ranní pomalu všichni usnuli. Ne ale na dlouho .Kolem půl sedmé byla některá ranní ptáčata opět vzhůru a těšila se na námi slibovanou společnou snídani v podobě výborných palačinek, Ty pro ně pekla Alča Pekárková na svém výborném zařízení "palačinkovači". Všichni se do syta najedli, pochutnali si a kolem osmé hodiny ranní jsme se začali postupně rozcházet. Všichni se skvělými pocity z krásně strávené společné Noci s Andersenem a již nyní si myslím a doufám, že se všichni těšíme na první jubilejní pátý ročník 2020.

vedoucí dětí SDH

Fotogalerie Noc s Andersenem 2019 ZDE.

Soutěž o pohár starosty Rudolfova 2019

SOUTĚŽ V RUDOLFOVĚ
Dospělí hasiči se ve sváteční den 8. 5.2019 sešli v 11.30 hod., aby se zúčastnili tradičních závodů v Rudolfově o pohár starosty. Dva roky se nám v této soutěži moc nedařilo, tak jsme se letos těšili, že snad konečně prolomíme smůlu. V loňském roce získali pohár pouze muži za třetí místo a ženy byly toho času s dětmi na soutěži Plamen. V roce 2017 se ženy neumístily vůbec a muži byli na třetím místě. A jak to dopadlo letos? Ženy soutěž ve své kategorii nad 30 let vyhrály s časem 38:98 v disciplíně střik na nádrže. Jednalo se jmenovitě o družstvo ve složení: Eva Janurová, Tereza Janurová, Ludmila Kulhanová, Eliška Kulhanová, Kateřina Sojková, Petra Füdlerová a Alena Pekárková. Muži ve své kategorii nad 35 let byli na třetím místě ve složení: Jiří Janura, Ivan Matuljak, Jaroslav Šerák, Radim Šerák, Michal Vejda, Jaroslav Sojka a Martin Šerák. Všem moc gratulujeme a již teď se těšíme na výsledky obvodové soutěže ve Zvíkově.